Wednesday, October 3, 2012

alahai fail la lagi !!!.... huhuhu :(

Pagi ni aku dah nekad, jadi ke tak jadi aku nak buat jugak.Dari minggu lepas aku dah pasang niat,tapi banyak sgt excusenya..tepung takdela, acuan tak kenala..mcm2la alasannya kalau dah ada big "M" tu..

Resepi ni dah lama aku nampak kat blog kak nanie.Nampak mcm senang je bahan2 nya so nak la aku mencuba.Tapi yang macam selalula, aku kalau baking2 ni nak kena guna oven memang lomah badan sikit.Bukan apa oven yang ada kat umah ni jenis microwave convection oven bukan oven cam biasa2 tu.Benda alah tu cik abang aku la yang membelinya masa baru2 kawin dulu,konon2 nak menyenangkan bini dia tapi hampehhh dalam 11 tahun adalah 2,3 kali je aku guna utk baking, lebihnya aku byk guna untuk panaskan lauk or defrost daging.Tak taula aku yang tak pandai pakai or oven tu canggih sangat.

Tapi yg latest aku dah try buat tart pastry guna oven ni,1st trial mmg fail la,tapi bila aku study temp time & baking time dia, alhamdulillah menjadi pastry aku.So raya baru ni secara rasmi aku dah confident guna oven ni untuk buat kuih raya aku :-)

So, hari ni berbekalkan confident kejayaan aku buat cookies hari tu, aku pun kuatkan semangat nak membaking kek hari ni...bancuh tak lama mana pun,habis bancuh curah kat paper cup.hias2 sikit dgn choc rice, siap..masuk dlm cik oven .tekan temp time,baking time....tungguuuu..tapi dek sebab aku tak percaya sgt kat cik oven tu,melangut la aku duk depan dia.Mula2 tgk cam ok je tapi bila dah masuk 10' mcm semcm je cupcake aku ni... dan sampai habis 20' , ...wawawawa tak jadi jugak kali ni huhuhuh :( , apakah aku yang tak pandai atau cik oven ni yang banyak songel???



 adik mmg selalu support aku... 
sbbkan diala aku rajin nak masak memasak ni



 nila antara yang tak ter"reject". 
bahagian atas keras and keliling gelap sikit



 dalam mcm tak fluffy,pastu melekat kat paper cup bila kita bukak,
 tapi bahagian atas dah keras..jadi ke camni ???mana ek silapnya??



walaupun aku kata fail,tapi budak kenit ni tetap kata sedap...
tengokla tu senang hati dia makan sambil tgk youtube..sedap sgt ke adik?

No comments:

Post a Comment