Monday, September 24, 2012

Jiwa kacau...

Selepas insiden hari tu , memang jiwa aku kacau sikit..kacau dek kata2 ketidak puasan dari satu pihak ni yg telah meresap pada mak aku yg tercinta dan akibatnya aku yang dipersalahkan...memang tak patut betul!!

"mak tolonglaaa, mak tak tau apa2...janganla dek sebab mak dengar citer terkejutan dari dia, terus mak kata anak mak ni KETERLALUAN..., mak tak kenal dia ,macamana orang kenal dia.mak tak sayang dia, macam mana orang sayang dia (dulo2 la..sekarang no,no...), mak tak pernah dikecewakan dia,macamana dia kecewakan hati anak mak ni.Jadi mak, jangan la mak kata orang ni teruk sangat, kalau mak setakat dengar citer dia yang tak sampai 30 minit..ada sebab,ada alasan kenapa orang buat "dek" dengan dia..

kecewa dan  sedih sangatla konon sebab tak dikhabarkan berita perginya embah, dan salah besar sangat aku ni sebab tak hello pada dia bila embah meninggal.Hello beb,tak payah la nak syahdu sangat, kalau ko sedih sangatla kan and rasa terkilan sangat, ha pegila lawat kubur orang tua tu..janganla cakap je,tindakannya takde...

mak, orang yang baik tingkah laku tak semestinya hatinya murni,mungkin ada yang tersembunyi disebaliknya cuma kita tak tahu.cuba mak bukak mata mak luas-luas ,pernah ke dia dan ahli keluarga dia datang bertandang ke rumah buruk kita...ce mak citer ,ada ke? ada ke? tak de kan so tak payahlah mak sanjung tinggi sangat orang yang berpangkat dan berharta ni ,dalam kata yang lebih santai "toksah la mak terhegeh-hegeh kat org macam tu,diorang bukan pun respect kat orang biasa2 mcm kita..

mak, orang dah bahagia sekarang ..jadi biar kebahagian itu bersama orang...mak,maaf kan orang kalau tak jadi anak yang baik untuk mak..."

inilah yang aku nak cakap kat mak, tapi rasa macam malas pulak..malas nak besar-besarkan hal remeh yang sibuk-sibuk nak interframe dalam jurnal kehidupan aku..sorryla beb,gua tak ada masa nak layan luuuuu....so bye,bye ...






No comments:

Post a Comment