Sunday, August 8, 2010

Projek CC ku berjaya !!!!

Alhamdulillah setelah penat belajar dari Kak Liana aka Loveliana Cakes, akhirnya semalam aku mempraktikkan apa yg diajar.Projek CC sulungku adalah untuk Majlis Cukur Jambul & Kenduri menyambut bulan Ramadhan yg dibuat dirumah mak.

Ikut pengiraan mak, CC yang kena buat lebih kurang 100biji.Tapi apa yang terdaya aku buat hanyalah 60biji.Memang penat rupanya buat CC nie tanpa ada asst. kena pulak mood harith yg tak menentu, kejap ok kejap banyak songelnya..naik tension gak dibuatnya.Tapi apa2 pun CC aku dah selamat dihadiahkan pada semua yang datang semalam..sampai ada yg mintak extra tapi sowilah banyak2 CC aku ni very2 limited edition so tunggula next time ye!!

So projek aku lepas nie apalagi jait manikla..ada lagi 2 baju customer sebelum masuk baju aku n kaum kerabat aku.Harap2 semuanya dapat disiapkan sebelum raya..berbling2la kita semua raya ni.. :).Dan sebelum terlupa aku nak ucapkan Selamat Berpuasa untuk semua.


choc moist cake+fondant+buttercream
CC in white base

CC in blue base

CC yang dah siap utk jadikan door gift

Choc moist cake yg belum diletak topping

Oh ya semalam jugak diadakan sambutan hari jadi Afiq n Abg ipar aku..jadi harith tumpang sekaki .Walaupun simple party tapi tetap happening !!! So layannnnn........ ;)

Harith : "saya 2 tahun, jadi lilin saya 2 ye!!.."

Sukenya Harith..cam dia pulak birthday boy

Harith xcited nak tiup lilin

Birthday boys - Afiq n Abah

Mak Ila sibuk melayan anak2 daranya






No comments:

Post a Comment